logo ivdnt

De Memory Disk Division (MD) van het Japanse bedrijf "The HOYA Group" heeft vandaag aangekondigd dat het NOTaS-deelnemer ReadSpeaker heeft overgenomen. ReadSpeaker zal verder gaan als dochteronderneming van de Speech Synthesizer-business unit van MD.

Het Nederlands-Zweeds ReadSpeaker is een toonaangevend tekst-naar-spraak (TTS) bedrijf dat producten ontwikkelt en commercialiseert om tekst met een menselijke klinkende stem voor te lezen. ReadSpeaker heeft dochterondernemingen in 7 landen in Europa, evenals entiteiten in de VS en Australië, en biedt zijn producten en diensten in 62 landen.

De business unit van Speech Synthesizer van MD is een wereldwijde tekst-naar-spraak-product- en service-eenheid met activiteiten in Japan, Korea en de VS Augustine Yee, Chief Legal Officer en Global Head of Corporate Development van HOYA Corporation licht toe: "als een globale technologie -bedrijf, zal ReadSpeaker de taalontwikkelingsmogelijkheden en toekomstige commerciële applicaties voor onze Speech Synthesizer-producten op de wereldmarkt vergroten. Deze overname toont aan dat wij blijven streven naar innovatie, zowel intern als via onze acquisitie, externalisatie en partnerschapsactiviteiten."

 

Na Telecats, dat eerder in 2017 door WebHelp werd overgenomen, is dit in 2017 alweer het tweede Nederlandse TST-bedrijf dat zo goed is dat anderen het graag overnemen :-).

 

Namens het bestuur van NOTaS wensen we we ReadSpeaker een zonnige toekomst en natuurlijk mooie voortzetting van het NOTaS-deelnemerschap.

 

bestuur NOTaS

 

 

In een grijs verleden was er het overheidsinitiatief MMI-IOP dat als doel had de samenwerking tussen kennisinstellingen, bedrijven en organisaties op het gebied van Mens-Machine-Interactie te stimuleren (een soort voorloper van het Topsectoren beleid van tegenwoordig).

Veel deelnemers van de MMI-IOP vonden na afloop jammer dat het stopte en hebben het platform-MMI opgericht om met elkaar in gesprek te blijven en nieuwe ontwikkelingen op dit gebied beter te kunnen monitoren. Het platform is dus in veel opzichten goed vergelijkbaar met NOTaS.

Nu heeft het platform middels Janienke Sturm gevraagd of wij het leuk zouden vinden om op een van hun bijeenkomsten te laten zien wat er op het gebied van MMI, TST en AI allemaal gebeurt.

Het bestuur van NOTaS verwelkomt dit initiatief en heeft ja gezegd zodat er ‘s middags 7 juni een MMI-IOP bijeenkomst is op de Radboud Universiteit in Nijmegen met praatjes van een aantal NOTaS-deelnemers.

Het is gelukt een hippe ruimte te reserveren, maar…. Helaas is er slechts ruimte voor in totaal 25 mensen. Het platform komt waarschijnlijk met 16 man, dus voor NOTaS blijven nog ongeveer 9 plaatsen over. Trekken we daar de 3 sprekers vanaf dan rest nog 6! Snel opgeven is dus raadzaam.

Voor de NOTaS-deelnemers is natuurlijk alleen het inhoudelijke deel interessant, dus zij kunnen bij de koffiepauze om 15:50 uur binnenkomen.

 

14:30 – 15:00

Inloop

15:00 – 15:15

Welkom door Henk vd Heuvel

15:15 – 15:50

Huishoudelijke zaken Platform-MMI

15:50 – 16:00

Koffie/Thee

16:00 – 17:30

Inhoudelijke deel: TST, MMI en AI

 

Nadine Glas: MMI in Parijs

 

Louis ten Bosch: ASR en Kaldi

 

Esther Klabbers: TTS en DNN

17:30 – 17:40

Afronding

 

 

Persbericht

Amersfoort, 18 april 2017. Webhelp Nederland, de toonaangevende onderneming op het gebied van transformatie van customer experiences, is verheugd een meerderheidsbelang te hebben verkregen in Telecats, specialist in taal- en spraaktechnologie.

Customer experiences en business processen veranderen in hoog tempo als gevolg van toegenomen mogelijkheden van technologie. Deze acquisitie bevestigt de reputatie van Webhelp als technology enabler en verstevigt haar positie als partner voor innovatieve customer contact solutions.

 

Spraaktechnologie ondersteunt kwalitatief hoogwaardig en efficiënt klantcontact

Telecats is marktleider spraakherkenning in customer contact solutions. Deze oplossingen houden onder meer klantidentificatie, call routering, self service en analytics in. Het gebruik van spraaktechnologie in contact centers heeft de NPS en medewerkertevredenheid positief beïnvloed, terwijl de afhandeltijden en het herhaalverkeer afnemen. Telecats-systemen worden gebruikt door leidende Nederlandse en Europese blue chip organisaties die maandelijks miljoenen gesprekken afhandelen.

 

Gert-Jan Morsink, CEO Webhelp Nederland en lid Raad van Bestuur van de Webhelp Groep: “We zijn erg trots op deze overname en de mogelijkheden die het met zich meebrengt voor onze klanten. Zij mogen van ons verwachten dat we nieuwe technologische oplossingen lanceren, gecombineerd met een ongeëvenaarde human touch. Dit stelt ons in staat de customer experience verder te verbeteren en tegelijkertijd de total cost of ownership te laten dalen.”

 

Wim Luimes, directielid van Telecats over de overname: “Ik ben erg enthousiast over de mogelijkheden die het biedt voor ons bedrijf. Het internationale portfolio en de ambities van Webhelp helpen ons absoluut onze groeidoelstellingen te verwezenlijken. Als experience innovator is er geen betere partner te vinden. We zullen onze gezamenlijke expertise inzetten om een bijdrage te leveren aan een duurzame verbetering in customer experience.”

 

Telecats blijft gevestigd in Enschede. Jan Willem Mulder, Martin Spitholt en Wim Luimes blijven de directie van Telecats vormen. Wim Luimes: “Klanten worden nog steeds op dezelfde professionele wijze door ons bediend.”

 

 

We praten wat af in ons leven. Een van de belangrijkste (en ook meest ingewikkelde) dingen die een mens kan, is communiceren. Bedrijven zijn op zoek naar de mogelijkheid om een zo groot mogelijk deel van de interactie met klanten te automatiseren. Verschillende wetenschappers en softwareontwikkelaars zijn met bezig om de afzonderlijke bouwstenen van menselijke communicatie te vatten in algoritmen en geautomatiseerde systemen. Wat heb je nodig om een volwaardige dialoog te voeren met een computer of robot? Lees hier meer over de robots en TST.

 

Door:

business journalist and editor

working togetherBetter together towards accessible information for people with low vision.

Wednesday 28 June 2017 | The Hague | The Netherlands.

Better Together

If specialists and experts tap into their combined potential, they can produce something that's greater than the sum of the parts. This is Dedicon's inspiration and goal for the Better Together Conference. And this combined approach is great news for people with low vision. Read more

Advances in technology and media are making a significant contribution to realising this mission. But which solutions offer the best potential? To create focus, coordinated innovation is crucial. This is why the Better Together Conference will have three tracks, in which together we’ll explore developments now, tomorrow and in the future.

Read more

Together Today

Today, the technological challenges faced by people with low vision are considerable. But, fortunately, so are the opportunities that are available. This track looks at how we can help anyone with low vision gain, or regain control over their lives. Off-the-shelf products and advice on accessible information can help people address the challenges and access the opportunities.
 
There are so many applications already available to help with reading, learning, finding information and communicating. But which ones are worth taking on board? And how do you make sure you get the best out of them?

Examples

  • Digital content / ePub3
  • E-books / e-readers
  • Apps / smart phones / tablets
  • Accessible content sharing solutions
  • Streaming distribution / online solutions
  • TactileGraphics / 3D printing

Read more

Are you a specialist in one of these areas, or do you have another specialist field you believe is relevant?  Are you willing to share your knowledge and insights? We just can’t wait to receive your proposal for a presentation (30 minutes), master class or workshop (90 minutes).

We look forward to receiving your contribution.

Full text see here.